Papekop – Diemerbroek

Restauratie foto’s  Richard Tito

 

Het gemaal nadat het opgeknapt is.

 

Dieselmotor Ruston Lincoln England

 

Links : De elektromotor waar de machine in de oorlog na diesel te kort op moest draaien.
Rechts : Plunje pomp voor rond sturen koel water.

 

Smeerpot die volgens de beschrijvingen er niet op hoort.

 

Smeerring voor de krukas, die verdwenen was en door joris weer nagemaakt is en goed werkt.

 

Filterraan voor de doorstroom van de diesel.

 

Tandwiel wat verdwenen was en moest opnieuw gemaakt worden.
En plaatjes met wat gegevens van de Machine

 

Smeer kast.

 

Een van de lagers van de Krukas.

 

De herstelde wateroverlooppijp.

 

Put voor het koelwater wat rond gestuurd word.

 

Drukmeter van het apparaat om de drukvat te testen.

 

Drukvat om de machine mee op te starten.

 

Drukvat meterplaatje die slecht was en bijna niet meer aftelezen was, is door iemand nagemaakt.

 

Helft van het krukaslager van de zuiger na herstel.

 

Andere helft van het Krukaslager voor de zuiger.

 

Krukaslager weer gemonteerd na herstel.

 

Zuiger voor het herstel.
De zuigerveren waren ook niet meer aanwezig

 

Zuiger weer voorzien van zuigerveren.

 

Hier kun je zien wat er aan rommel uit de koelruimte van de motor kwam.

 

Ook waren er onderdelen van de plunjepomp voor het rondpompen van het koelwater verdwenen.

 

Links : Zijn door Joris de nieuw gemaakte onderdelen voor de plunjepomp. Rechts : Twee afdekdoppen voor de lagerhuizen.

 

(Foto’s Richard Tito).